CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 28, 2011

ISTIQARAH CINTA



Di atas Sajadah malam ini aku tertunduk pada gelap dan pekatnya malam,meraba rahsia Mu Ya Allah atas jodoh yang kan kau pilihkan untukku istikharah mencari jawapan untuk menggapai alhub fillah wa lillah dalam doa ku bersimpuh pasrah memohon datangnya jawapan kepada Sang Pemberi hidayah bila jawapan itu masih menggantung di langit maka turunkanlah bila jawapan itu masih terpendam di perut bumi maka keluarkanlah bila jawapan itu sulit ku raih maka mudahkanlah bila jawapan itu masih jauh maka dekatkanlah...

Duhai kekasih sejati,Engkau Maha cahaya,Engkau Cahaya di atas Cahaya.
Dalam kerinduan mendalam,dalam tatih meniti Pintu Cahaya,Aku di sini,bersimpuh untuk menjemput CINTA,Cinta Seseorang Yang telah Kau pilihkan semoga kan abadi di dunia dan Akhirat

“Ya Allah,Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia,Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami,Tuhan yang Maha Penentu,Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah,hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman,memerlukan kekasih,memerlukan suami/isteri,memerlukan keluarga.

Ya Allah..aku tidak mampu menahan diriku daripada terjerumus ke dalam kemaksiatan.Ya Allah,jika masanya telah tiba,jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisi-Mu Ya Allah,terbaik buat agamaku Ya Allah,terbaik buat diriku,keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat Ya Allah,maka aku memohon kepada-Mu Ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisi-Mu.Setiap yang terbaik di sisi-Mu,pasti terbaik buat diriku Ya Allah.

Ya Allah,bila masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba,maka Ya Allah,aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku.Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutan-tuntutan-Mu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku.Ya Allah,Tuhan yang Maha Memakbulkan doa,Tuhan yang Maha Penentu jodoh,Ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan,jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manfaat,jauhilah aku daripada perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku Ya Allah.Aamiin ya Rabbal'alamin

HATE THIS FEELING


Dah lama x update blog...

Sebenarnye aku tgh bersedih ni... serabut rasa hari ni... aku dah wat kembali mistake yg aku pernah wat dulu... Aku tak tau la kenapa ngn aku ni... aku rasa nak lari je gi bercuti sorg2x tenangkan diri... nak lari dari semua org yg kenal aku sekeliling aku ni... Aku nak mulakan hidup baru tanpa ada org kenal aku boleh??

aRRRRGGGGhhhhhh xtau nak citer kat sape............... huhuhuhuhuhu tensionnye....
Hanya ALLAH je yg tahu diri aku... tapi aku selalu hampakan DIA... aku sedey kenapa la aku selalu ulangi kesilapan yg sama....

Ada tak sape2x yg boleh bimbing aku ke jalan yg benar??? yg boleh aku kongsi masalah aku tanpa aku segan... Semoga ALLAH temukan aku dgn org itu... Aamiin...

Tuesday, September 27, 2011

HaPpY BeZdAy To You....

video
Cute kan hehe....

Sekarang da genap Umo 24 tahun... Huhu dah makin tua dah Miza ni... Huhu tua ek?? tapi klo org jmpe aku mesti dieorg ingat aku ni bdk2x skolah lagi... Klakar la pulak rase....
Yang paling bestnye aku dengan adik aku mesti org ingat adik aku kakak aku... memang la mana taknye adik aku lagi tinggi dari aku... 

Seronokkan kalau dapat sambut hari lahir ni... lagi2x bersama org tersayang... Tapi bg aku, hari lahir sama je mcm hari2x biase... cuma yg bestnye waktu ni dpt la call kwn2x free kan... Celcom n maxis free call la...

Aku tak pernah pun sambut hari lahir... Nak dpt kek hari lahir jauh skali... Selalunye aku akan sambut hari lahir di hostel... Walaupun kwn2x tak sediakan kek utk aku tapi dieorg ada sediakan kad bezday utk aku... Mana tak seronoknye bangun je pagi ada kad atas katil aku... Tak sangka ingat jugak korg kat bezday aku... Ada jugak dpt hadiah... Walaupun hadiah tu sebiji buah... aku hargai semua tu... Terima kasih kwn2x...

Tapi aku tak sedih pun walaupun sambut hari lahir tanpa kek... Sebab aku bersyukur kerana mak aku telah lahirkan aku kat dunia ni dgn selamat... Mak aku ckp dulu waktu aku baby aku selalu sakit, masuk hospital bnyak kali... sakit ape aku tak pasti... Tapi alhamdulillah... sejak aku besar ni aku susah nak dpt sakit teruk2x... minta di jauhkan la semua tu... Lagipun aku taknak susahkan ma , abah n family aku...
Terima kasih ma,abah kerana besarkan Miza... =)

Takpe la.. mungkin satu hari nnt aku dpt sambut bezday dgn kek jugak bersama-sama dgn org yg aku sayang... Cuma waktunye bukan sekarang... Aku perlu sabar... hehe macam yg tgh aku buat skrg,,, Sabar dan sentiasa sabar.... Aku pasti satu hari nnti bahagia pasti jadi milikku... Aamiin... =)

Untuk DIA...Dia..dan Dia....









Aku punya sayang , dan sayang itu ada dlm hati..hanya Allah yang tahu...
Rasa cinta akan keluar dari mulut ku pada saat tiba nanti...dlm ikatan Ijab Qobul..


Semoga rasa ini adalah misi,bukan nafsu..
Sehingga bisa membuatku lebih ikhlas dan bersabar dlm setiap prosesnya,dlm setiap penantiannya..


ya Allah, Maha Pemilik Cinta Abadi, aku titipkan satu rasa itu padamu,


jangan kau hadirkan dulu saat ini,tapi ku titipkan dulu tuk nanti saat Kau pertemukan...
jadikanlah itu sangat indah suatu saat nanti..
ketika waktunya telah tiba..
Waktu yang paling tepat dengan seseorang yang tepat,yang telah Kau persiapkan sejak dulu tuk ku


titip satu rasa itu ya Allah.
rasa yang akan membuatku semakin dekat dengan-Mu,
rasa yang membuat Ia pun semakin dekat dengan-Mu..
rasa yang membuat kami semakin mensyukuri betapa Luas nikmat dan karunia-Mu, dan membuat kami saling membimbing kelak untuk mencapai ke-Ridho’an-Mu..

titip satu rasaku Ya Mushawwir...
rasa yang bisa menghasilkan sebuah keluarga yang sakinah,
rasa yang bisa menciptakan sebuah rumah yang hangat yang akan menjadi tempat bangkitnya peradaban agama-Mu..


titip satu rasa itu Ya Malik...
rasa yang darinya aku lahirkan para mujahid dan mujahidah yang tangguh..
yang senantiasa siap membela agama-Mu di garda terdepan..
Kesatria yang tidak pernah takut malawan musuh-musuh-Mu dan musuh-musuh Rasul-Mu..


titip satu rasa itu ya Rabb...
jagalah rasa ini, bimbing langkah ini,,
sehingga rasa bisa sama-sama terjaga,dan akhirnya sama-sama mendapatkan yg terjaga pula..


titip satu rasa itu Ya Rahman...
rasa yang dengannya aku bisa banyak belajar,
........dan ia pun bisa banyak belajar, sehingga bisa saling mengisi dan semakin berkembang karena tumbuh rasa itu..


titip satu rasa itu Ya Waliyy...
bimbing langkahnya,
mudahkan urusannya,
luaskan rizkinya,
dan jaga dia untuk tetap berada di jalan-Mu, mudahkanlah jalannya dalam menemukan aku disini..


titip rasa itu Ya Karim...
jadikan hidupnya senantiasa bermanfaat......
dan jangan lengahkan ia dgn fana nya kehidupan dunia..
Semoga saat ini pun ia sedang berjuang di sana,
senantiasa berjuang untuk menggapai Syurga-Mu..
Jadikan ia orang yang bersungguh-sungguh untuk kehidupan dunia dan lebih bersungguh-sungguh untuk kehidupan akhiratnya..


titip satu rasa itu Ya Ghaffaar...
jadikan ia orang yang selalu mempelajari agama-Mu,
orang yang selalu menyeru kepada agama-Mu..
jadikan ia Murrobi yang terbaik untukku dan anak-anakku kelak,
jadikan ia murobbi terbaik untuk keluarga dan masyarakat..


titip rasa itu Ya Hafizh...
jaga aku dan jaga ia sampai waktu yang Kau tetapkan tiba, dan jadikanlah hamba-hamba-Mu yang senantiasa bersabar dan bersyukur..


titip rasa sayang itu Ya Rabb..jagalah hatinya utuk ku dan jagalah hati ku utk nya

Aamiin...



Kredit to Luqyana...

Friday, September 9, 2011

Cari Kerja

Salam....


Dah lama aku tak membuka blog kesayanganku ni... taktau lah ape dah jadi...
Taktau ari ni tibe2x je rajin nak mengupdate huhu...


Sebenarnya kat sini aku nak cerita pasal cari kerja... Baru aku tau kenapa la bnyak sangat graduan menganggur skrg ni... Now i face it... Adeh, pening kepala aku search pekerjaan yg ada kaitan dgn ape yg aku study selama ni... Bukannye xdek, tapi kurang... huhu mcm mane tu??


Kalau keje dgn LS ada la, tapi aku dah tak minat dah kje2x guna AutoCAD ni... nama je bljr survey guna AutoCad pun xtau.. Kebanyakkan company yg aku search lak nak pakai surveyor... apsal lak aku reject?? Aku reject keja tu sbb aku dah tak larat dah nak berpanas kat luar tu... Aku tau kulit aku tak la cerah mane pun, tapi sebagai perempuan kulit mesti jaga beb klo tak sape la yg mau huhu... Adeh kesitu lak aku melalut...


Lagi satu ada aku search pasal kerja tu kje Offshore... mmng la ada kaitan ngn pe yg aku study... tapi... Aku xmau weh belayar, keje tgh laut tu... offer gaji beribu2x pun aku tak mau... Adeh...


Then, kebanyakkan kerja yg aku search semua nya nak Pekerja yg ada EXPERIENCE.... Mana beb aku nak dptkan experience kje dalam bidang tu... Lagi2x dalam tu lak ada list nak kne pandai dlm English... Lagi la... Aku tak tau la selama aku bljr b.inggeris ni daripada darjah satu sampai la dah masuk Universiti aku masih x berape pandai dlm mata pelajaran tu... Kang bagus ada org sudi ajar aku English sampai aku pandai... sape ye sudi??? haha


Minggu dpn da Pameran Career... Hope ada la keje yg sesuai utk aku... Semoga aku dpt bertemuduga dgn baik... And dpt keje.... Aku kena kje la sbb aku nak tlg family aku, aku nak byr duit konvokesyen lg... Mana nak cari duit beb zaman skrg semua harga barang naik, topup pun dah da cukai... 


SO, kat sini aku nak nasihatkan korg semua, sebelum pegi mengundi korg pikir la betol2x sape yg boleh membantu rakyat malaysia melalui kemelut harga brg yg naik... Hehe aku dah tau dah sape yg aku nak undi... hhehe secret2x mane leh bgtau... Sekarang ni Masa utk BERUBAH OK!!! 


K la dah bnyak aku merepek ni... Doakan aku dpt keje yg bagus2x ye... 

Thursday, April 28, 2011

Hey... Lihat!!!


Hey… Lihat!

Apa?

Itu, di atas sana, putih, berarak

O.. itu awan kasih

Awan kasih?

Ya, awan kasih yang lembut, terbentuk dari titik-titik rindu yang menguap.

Awan kasih itu untukmu.




Hey … Lihat!

Apa?

Itu, di atas sana, berkelap-kelip, di langit

O… itu bintang yang ku ambil malam tadi

Bintang yang kau ambil malam tadi?

Ya, satu dari tujuh bintang utara yang kuambil untukmu.

Bagaimana caranya?

Naik ke atap dan memikirkanmu. Dalam sekejap, bintang itu dengan mudahnya ku gapai.

Ku taruh lebih dekat, agar dapat menerangi lelapmu saat malam tiba. Satu dari tujuh bintang utara itu untukmu.




Hey … Lihat!

Apa?

Itu, di sebelah sana, mekar, semerbak

O… itu kembang harap

Kembang harap?

Ya, kembang harap. Mekar dan wanginya bertambah seiring dengan harap yang ku ucap dalam doa. Kembang harap itu untukmu.




Hey … Lihat!

Apa?

Itu, di atas sana, di barat langit

O… itu lantunan senja

Lantunan senja?

Ya, lantunan senja. Kala senja tiba, langit akan menyanyikan nada terbaiknya menghasilkan lantunan senja, komposisinya terpatri di barat langit dengan semburan jingga nan elok. Lantunan senja itu untukmu.




Hey… Lihat!

Apa?

Itu, di sana, tinggi, menjulang

O… itu bukit rindu

Bukit rindu?

Ya, bukit rindu. Setiap rindu yang hadir dalam hati, tumbuh menjadi bukit rindu.

Bukit rindu ini untukmu.




Hey … Lihat!

Apa?

Itu, di sana, rintik, gerimis

O… itu gerimis bahagia

Gerimis bahagia?

Ya, gerimis bahagia. Saat tawamu berderai, gelakmu terurai, bahumu tergoncang dan matamu mengecil, gerimis ini turun. Sengaja aku memilih sore hari. Setelah rintiknya selesai, kau dapat mencium aroma tanah dan menghadirkan aku disana. Gerimis bahagia ini untukmu.




Hey… Lihat!

Apa?

Itu, di sana, berdua, bersisian

O… itu kita sayang

Kita?

Ya… kita. Berdua. Beriringan. Melangkah menuju rumah senja yang kita bangun. Rumah senja dengan awan kasih, satu dari tujuh bintang utara yang aku ambil, kembang harap, lantunan senja, bukit rindu dan gerimis bahagia. Kita. Berdua. Menuju rumah senja. Dan memelukmu dari belakang, mencuri harummu, mengagumi gelakmu, menikmati minit-minit yang kita habiskan bersama, mengucupmu di lengkung alis, kala jemari kita bertautan. Cepat sedikit sayang. Rumah senja itu tampak semakin jelas…




Special for You... (^_^)...

Wednesday, April 27, 2011

ALLAH KNOWS......




When you feel all alone in this world

And there's nobody to count your tears

Just remember, no matter where you are

Allah knows

Allah knows




When you carrying a monster load

And you wonder how far you can go

With every step on that road that you take

Allah knows

Allah knows




No matter what, inside or out

There's one thing of which there's no doubt

Allah knows

Allah knows




And whatever lies in the heavens and the earth

Every star in this whole universe

Allah knows

Allah knows




When you find that special someone

Feel your whole life has barely begun

You can walk on the moon, shout it to everyone

Allah knows

Allah knows




When you gaze with love in your eyes

Catch a glimpse of paradise

And you see your child take the first breath of life

Allah knows

Allah knows




When you lose someone close to your heart

See your whole world fall apart

And you try to go on but it seems so hard

Allah knows

Allah knows




You see we all have a path to choose

Through the valleys and hills we go

With the ups and the downs, never fret never frown

Allah knows

Allah knows




Every grain of sand,

In every desert land, He knows.

Every shade of palm,

Every closed hand, He knows.

Every sparkling tear,

On every eyelash, He knows.

Every thought I have,

And every word I share, He knows.

Allah knows ..........