CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, November 28, 2011

ISTIQARAH CINTA



Di atas Sajadah malam ini aku tertunduk pada gelap dan pekatnya malam,meraba rahsia Mu Ya Allah atas jodoh yang kan kau pilihkan untukku istikharah mencari jawapan untuk menggapai alhub fillah wa lillah dalam doa ku bersimpuh pasrah memohon datangnya jawapan kepada Sang Pemberi hidayah bila jawapan itu masih menggantung di langit maka turunkanlah bila jawapan itu masih terpendam di perut bumi maka keluarkanlah bila jawapan itu sulit ku raih maka mudahkanlah bila jawapan itu masih jauh maka dekatkanlah...

Duhai kekasih sejati,Engkau Maha cahaya,Engkau Cahaya di atas Cahaya.
Dalam kerinduan mendalam,dalam tatih meniti Pintu Cahaya,Aku di sini,bersimpuh untuk menjemput CINTA,Cinta Seseorang Yang telah Kau pilihkan semoga kan abadi di dunia dan Akhirat

“Ya Allah,Tuhan yang Maha Memiliki Rahsia,Tuhan yang Maha memegang kasih sayang seluruh jiwa kami,Tuhan yang Maha Penentu,Tuhan yang Maha Menyatukan jiwa-jiwa kami, ya Allah, aku merupakan hamba yang lemah,hamba yang tidak mampu mengawal diriku daripada fitrah seorang manusia yang memerlukan teman,memerlukan kekasih,memerlukan suami/isteri,memerlukan keluarga.

Ya Allah..aku tidak mampu menahan diriku daripada terjerumus ke dalam kemaksiatan.Ya Allah,jika masanya telah tiba,jika apa yang aku mohon ini merupakan sesuatu yang terbaik disisi-Mu Ya Allah,terbaik buat agamaku Ya Allah,terbaik buat diriku,keluarga dan seluruh mukminin dan mukminat Ya Allah,maka aku memohon kepada-Mu Ya Allah agar aku ditemukan dengan jodoh yang terbaik di sisi-Mu.Setiap yang terbaik di sisi-Mu,pasti terbaik buat diriku Ya Allah.

Ya Allah,bila masanya untuk dipertemukan dengan jodohku belum tiba,maka Ya Allah,aku memohon kepadaMu agar Kau tunjukkan jalan-jalan untuk aku memiliki jodohku.Aku memohon agar Kau tunjukkan aku tuntutan-tuntutan-Mu yang perlu aku lakukan untuk memiliki jodohku.Ya Allah,Tuhan yang Maha Memakbulkan doa,Tuhan yang Maha Penentu jodoh,Ya Allah jauhilah aku daripada kemaksiatan,jauhilah aku daripada perkara-perkara yang tidak dapat memberikan manfaat,jauhilah aku daripada perkara-perkara yang Engkau murkai dan perkara-perkara yang menyesatkan diriku Ya Allah.Aamiin ya Rabbal'alamin

No comments:

Post a Comment