CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, February 26, 2011

C.I.N.T.A itu




Erm... cedeynye aku ble dgr masalah kwn2x aku ttg C.I.N.T.A mereka... erm nak menasihat pun aku bukan la arif sgt soal2x cinta ni... Ksian aku tgk dieorg, da tu putus sbb nak kawin cpt, da tu dpt bf yg agak2x "tangkai jering" n da tu kekasih meninggal excident n pmpn tu x dpt trima hakikat yg his bf was dead...n mcm2x g la... Aku cuma boleh kongsi ape yg aku dpt n lalui dalam pembacaan...

Aku pun bkn nye perfect sgt, aku pun da masalah aku sndri ngn C.I.N.T.A... tapi aku xleh citer kt cni, biar la dri aku je yg tau masalahnye, aku xmau mengaibkan sape2 ... Memang susah kan untuk melupakan org yg kite cinta n betul2x sayang, nak lepaskan mmng susah bg sesetengah org, contohnye macam aku la... Aku xtau samada keputusan aku betul atau tidak, aku xtau samada kami boleh berubah atau tidak... Aku xmau die bg harapan sgt kt aku, aku takut aku kecewa. Aku xmau die berubah sbb benda lain or sbb aku. Aku nak die berubah kerana Allah s.w.t.

Erm tapi kebnyakkan masalah ni berlaku pd kaum wanita, ye la dieorg cuma leh nkh sorg je, laki lak da 4 kuota tu sbb la dieorg xamik brt hal ni... Kecuali yg betul2x niat utk mendirikan masjid ngn pmpn yg dicintai kerana Allah s.w.t.

Daripada ceramah2x yg aku ikuti menyuruh wanita untuk memilih pasangan hidup yg terbaik supaya x menyesal dikemudian hari... Lelaki adalah pemimpin keluarga, kalau lelaki tu xleh bimbing kite dlm bab2x agama, solat pun tgl n mngajak kite melakukan perkara2x maksiat, so we need say 'NO' to him. Tinggalkan n cari la pasangan hidup yg lain yg mampu membimbing kita kejln yg diredhai Allah s.w.t.

Erm, aku bkn la seorg yg perfect, da gak yg aku lakukan tapi silap aku sndri krana hanyut ngn nafsu cinta... Tapi masih ada peluang utk kite berubah, pesanan penceramah jgn kite gali kubur sndri,jgn ditambah dosa yg ada... Arghhh, kate2x tu begitu berkesan n berbekas dlm diri aku. Trus trg aku katakan aku amat susah utk lupakan die, if terpaksa mungkin aku akan membuat pilihan yg kedua... Tapi aku sgt sayang die... aku harap die pun sama... Aku cuma perlukan masa utk menilai hubungan kami...

Aku perlu kuat utk semua ni, skrg tgh kumpulkan semngt utk hadapi ape yg akan berlaku nnt, buat masa skrg aku xmau pk2x lg, kepala ni penuh ngn kje2x yg kne siapkan, aku nak abiskan sem last ni dgn jayanye... Hope Allah is always by my side...

No comments:

Post a Comment