CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, November 11, 2008

Detik-detik ini




Ya Allah..
Berikan hati ini kekuatan..
Kekuatan menghadapi setiap rintangan...
Kekuatan mengharungi setiap halangan...


Ya Allah..
Berikan hati ini ketenangan..
Ketenangan menghadapi kebenaran...
Ketenangan mengharungi kepayahan...


Hati ini terlalu sakit..
Terlalu sakit mengenangkan hal-hal duniawi..
Mengapa ini harus terjadi...
Haruskah ujian ini yang aku terima...


Aku redha..
Andai ini ujian yang harus aku tempuhi..
Diri ini terlalu lemah untuk menghadapinya..
Aku percaya, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya..


Aku inginkan perubahan..
Perubahan ke arah yang lebih menyenangkan...
Tapi semangat ini tidak begitu kental...
Untuk aku melaksanakan...


Ya Allah..
Hanya padaMU tempat aku mengadu..
Hanya padaMU aku mendapat ketenangan..
Hanya padaMU tempat aku untuk meluahkan segala yang terseksa..


Ya Allah..
Aku inginkan kekuatan itu..
Aku inginkan ketenangan itu..
AKu inginkan kegembiraan itu..


Ya Allah..
Hanya satu pintaku..
Jangan sesekali kau palingkan aku dariMU..
Jangan sesekali kau jauhkan aku dari MU..
Jangan sesekali kau lupakan aku dari MU..


Hanya Engkaulah..
Segala-segalanya untukku..
Di saat susah dan senang...
Hanya padaMU tempat aku berserah...

No comments:

Post a Comment